Felaktig adress?

Post 

Har det blivit fel adress på fakturan ni skickat ut till kund är den smidigaste lösningen att ni krediterar fakturan, uppdaterar adressen i ert register och sedan skickar ut en ny faktura med korrekt adress till er kund. Originalfakturan går alltid i retur till er som leverantör. Hinner det gå ut en påminnelse eller ett inkassokrav kommer de i retur till oss på FINQR. Vi skickar då ut ett mejl till er som leverantör och ber er om den korrekta adressen och att ni uppdaterar adressen hos er. Vi skickar därefter ut en påminnelsefaktura till er kund.


Mejl

Är det en ogiltig mejladress får vi på FINQR ett meddelande och fakturan kommer istället skickas via post. Vi kan se om mejlet nått er kund, om och hur många gånger de öppnat mejlet.

Observera att vi på FINQR ej kan se om en faktura t ex hamnat i spamfiltret hos er kund, utan vi kan endast kontrollera att vi inte får några felmeddelande från kundens e-postserver. 


Om vi inte skulle lyckas att leverera en faktura så får ni reda på detta i portalen under fliken "Ärenden"

Här kan ni enkelt se en översikt över de fakturor som inte lyckats bli levererade och åtgärda detta.