Felaktig adress?

Post 

Har det blivit fel adress på fakturan ni skickat ut till kund är den smidigaste lösningen att ni krediterar fakturan, uppdaterar adressen i ert register och sedan skickar ut en ny faktura med korrekt adress till er kund. Originalfakturan går alltid i retur till er som leverantör. Hinner det gå ut en påminnelse eller ett inkassokrav kommer de i retur till oss på FINQR. Vi skickar då ut ett mejl till er som leverantör och ber er om den korrekta adressen och att ni uppdaterar adressen hos er. Vi skickar därefter ut en påminnelsefaktura till er kund.

Observera att det är Postnord/Bring som delar ut breven och det kan ta olika lång tid till ett brev med felaktig adress kommer i retur. I vissa fall kan det också vara så att ett brev med felaktig adress blir utdelat till rätt mottagare, fast mer eller mindre försenat.

Mejl

Är det en ogiltig mejladress får vi på FINQR ett meddelande och fakturan kommer istället skickas via post. Vi kan se om mejlet nått er kund, om och hur många gånger de öppnat mejlet.

Observera att vi på FINQR ej kan se om en faktura t ex hamnat i spamfiltret hos er kund, utan vi kan endast kontrollera att vi inte får några felmeddelande från kundens e-postserver.