När era inställningar är ifyllda och klara är det bara till att köra igång och synka era fakturor. Vi hämtar över de fakturor som ej är bokförda i ert ekonomisystem eftersom vi hjälper till att bokföra både inbetalning på fakturan och själva fakturan. Markera fakturan som bokförd eller ej klar om du inte vill att vi ska hämta den. Har ni förfallna fakturor i ert ekonomisystem kan vi självklart hämta över dem. Ni kan sedan välja om hanteringen skall börja vid påminnelse eller inkassokrav. Det finns även en möjlighet att skicka ut en förseningsavgift som då inkluderar påminnelse och inkassokrav på 540kr.

För att hämta över fakturor till FINQR trycker ni på hämta nya knappen för att fakturorna skall hämtas över eller hämta förfallna om det är de ni vill hämta över.

När fakturorna hämtats över kan ni ändra leveranssätt "Skickas via" på fakturan. Är det en förfallen faktura ni hämtat över kan ni välja vilken hantering ni vill att fakturan skall börja med påminnelse, inkasso etc. När allt är klart och ni vill skicka iväg fakturorna markerar ni dem ute till vänster på raden och trycker sedan på aktivera. Är där någon faktura som kommit med som ni ej vill skicka markerar ni den för att sedan trycka på arkivera istället.

Hittade du svaret?